Menu

ΒΙΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ – ΦΑΡΜΑΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

(Υποχρεωτικό/Εβδομαδιαίες Ώρες Εργαστηρίου: 9/Τρόπος εξέτασης: Βαθμολογία εργαστηριακών ασκήσεων (40%), Τελική γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου ή τον Σεπτέμβριο (60%)/Πιστωτικές Μονάδες: 3)

Διδάσκοντες:

Εργαστηριακά Μαθήματα: 

Γ. Βαλσαμή (Καθηγήτρια), Μ. Χριστοφόρου – Συμιλλίδου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια), Μ. Βερτζώνη (Επίκουρη Καθηγήτρια)

Εργαστηριακές Ασκήσεις:

Χρ. Ρέππας (Καθηγητής), Σ. Μαρκαντώνη – Κυρούδη (Καθηγήτρια), Γ. Βαλσαμή (Καθηγήτρια), Ν. Δρακούλης (Αναπληρωτής Καθηγητής), Μ. Χριστοφόρου – Συμιλλίδου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια), Μ. Βερτζώνη (Επίκουρη Καθηγήτρια), A. Δοκουμετζίδης (Επίκουρος Καθηγητής), Ε. Καραλής (Επίκουρος Καθηγητής)

Iστοσελίδα μαθήματος (e-class):  https://eclass.uoa.gr/courses/PHARM199/  

Περιεχόμενο μαθήματος:

    • Διαλυτότητα φαρμακευτικών ουσιών: Προσδιορισμός διαλυτότητας κορεσμού της διπυριδαμόλης. 
    • Διαλυτότητα φαρμακευτικών ουσιών: Επίδραση της β-κυκλοδεξτρίνης στη διαλυτότητα κορεσμού της διπυριδαμόλης.
    • Διάλυση από του στόματος χορηγουμένων στερεών φαρμακευτικών προϊόντων άμεσης αποδέσμευσης: Επίδραση του pH του μέσου διάλυσης, στο ρυθμό διάλυσης της διπυριδαμόλης από δισκία άμεσης αποδέσμευσης
    • Διάλυση από του στόματος χορηγουμένων στερεών φαρμακευτικών προϊόντων άμεσης αποδέσμευσης: Σύγκριση των καμπυλών διάλυσης, με χρήση του δείκτη ομοιότητας, f2.
    • Πρωτεϊνική σύνδεση φαρμάκων: Μελέτη της αλληλεπίδρασης των ιόντων του δισθενούς χαλκού (Cu++) με τη βόεια αλβουμίνη (BSA).
    • Πρωτεϊνική σύνδεση φαρμάκων: Προσδιορισμός των παραμέτρων σύνδεσης των ιόντων Cu++ με τη BSA με εφαρμογή του μοντέλου Scatchard.
    • Ανάλυση in vitro και in vivo δεδομένων: Υπολογισμός βασικών φαρμακοκινητικών παραμέτρων από in vivo δεδομένα μετά από per os χορήγηση. Αξιολόγηση της κινητικής της διάλυσης από in vitro δεδομένα διάλυσης με ή χωρίς τη χρήση μοντέλου.
    • Ανάλυση in vitro και in vivo δεδομένων: In vitro – in vivo συσχετίσεις για φάρμακα που χορηγούνται από το στόμα (Συσχετίσεις επιπέδου Α, Β, και C).